Suvi on lühike ja puhkuseperiood veelgi lühem. City Tervisekliiniku spetsialistid annavad nõu mida teha, et puhkus ikka asja ette läheks.

Psühholoog: hoia tasakaalu!

Kertu Leesmaa, psühholoog: puhkuse korral on tasakaalu hoidmine liigse planeerimise ja täieliku tühjuse puhul sama oluline kui perioodil, kus kohustusi on rohkem. Kui on liigselt plaane, võib tekkida stress ka puhkamisest ja vastupidi – plaanide täielikul puudumisel ja n-ö vabakulgemisel võib tekkida loidus, ajaraiskamise tunne. Hea tasakaal aitab nii lastel sügisel kooliga kohaneda kui täiskasvanutel jälle tööga sinapeale saada. Puhkus võiks olla aeg enda laadimiseks positiivse aktiivsusega ja kogemustega, millest rutiinsemal perioodil jõudu ammutada.

Toitumisnõustaja: unusta vanad ja tee uus reegel

Teele Teder, toitumisnõustaja: puhkus on imeline aeg puhata ka tavapärastest toidureeglitest. Võib kindel olla, et ka tavapärane uneaeg on võrreldes tavapärasega siis pisut teisem. Ära liialt muretse, kui sinu rutiinid on nn pea peale pööratud. Võimaluse korral võta aga vastu uus reegel- süüa vähemalt 50% toorest, kuumtöötlemata toitu. Nii on sul endal kergem olla, kogud endale korralikud vitamiini ja mineraalide varud ning saad piisavalt antioksüdante, et end hästi tunda.

Kosmeetik: kaitse ja niisuta

Mari- Liis Sootalu, kosmeetik: Reisil olles ei tohiks kindlasti unustada enda nahka niisutada ja kaitsta. Nahk võib muutuda juba kuivemaks lennu või bussireisi ajal. Väga hea nipp on lennukisse/bussi kaasa võtta pihustatav termaalvesi. See aitab nahka rahustada ja niisutada. Vältige liigset päikese käes viibimist ning kasutage sobiva faktoriga päikesekaitsevahendeid, mida tuleb uuesti nahale kanda iga kahe tunni möödudes. Päikesekaitsekreemi tuleks kasutada ka siis, kui päike ei ole väga tugev. Kindlasti tasuks kaasa võtta ka lisaks päikesejärgne kreem, millega nahka niisutada peale päikese käes viibimist.

Kolm soovitust toimivaks puhkuseks