Käes on ilmselt kõige suhkrurikkam aastaaeg- päkapikud, töökaaslased, lähedased- kõik hoolitsevad selle eest, et ükski päev ei mööduks suhkruvabalt. Kui kommi ja muid maiustusi nosides teadvustame suhkru tarbimist, siis väga suur hulk lisatud suhkrut jõuab meie organismi varjatult ehk mitte sisse süües vaid juues. Mida varjatud suhkru tarbimine teeb, selgitab City Tervisekliiniku toitumisnõustaja Teele Teder.  

Kas teadsid, et üks klaasitäis limonaadi võib sisaldada kuni 10 teelusikatäit suhkrut ja anda samapalju energiat kui näiteks 400 grammi köögivilja. Need on mõtlemapanevad numbrid. Ka mitmed uuringud on tõestanud, et karastusjookide tarbimine on üks ülakaalulisuse riskiteguritest.  Liigset karastusjookide tarbimist on seostatud ka metaboolse sündroomi, teise tüübi diabeedi, südame-veresoonkonnahaiguste ja neerukividega. 

Üks asi on see, et magustatud limonaadidel puudub vitamiinide ja mineraalainete mõttes toiteväärtus, teine asi aga see, mida sellised joogid meie veresuhkruga teevad. Magus karastusjook tõstab järsult veresuhkru taset. Kiirele tõusule järgneb kiire langus, mis tekitab väsimust ja energiapuudust ja muidugi kaalutõusu.  Tekib isu magusa järele, mille abil saab veresuhkru taset jälle kiiresti tõsta. Kujuneb magusatarbimise nõiaring. Eriti tundlikud on sellele lapsed.  

Sellest pole küll palju juttu olnud, kuid kahjuks on suhkrurikka menüü puhul häiritud ka C-vitamiini imendumine, mida talvisel ajal paljude menüüs niikuinii napib. C-vitamiini puudusel tekivad tõsised terviseprobleemid, eelkõige sidekoe nõrkus ja immuunsuse puudulikkus.  

Kõige parem jook inimese organismile on siiski vesi. Kui aga soovida karastusjoogi-laadset kogemust soovitan valida sellise joogi, kus on suhkrut minimaalselt.  

Vaata pildilt, kui palju erinevad karastusjoogid suhkrut sisaldavad.  

Suhkruspikker: loe kokku oma päevane varjatud suhkrukogus